استقبال زنان فوتبالیست محجبه از لغو ممنوعیت پوشش حجاب در فوتبال
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، زمانی كه دختران فوتبالیست ایرانی با هزار امید و آرزو در دومین دوره رقابتهای انتخابی المپیك حاضر شدند، تنها غرض ورزی یك ناظر بحرینی كاخ آرزوهای شان را نابود كرد و با دست خالی و بی هیچ مسابقه ای به كشور بازگشتند.

اما پایان این داستان پرافت و خیز بالغو ممنوعیت حجاب توسط مجمع قانونگذاری فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) خوش بود و به این وسیله مسوولان فوتبال و مدیران باشگاهها هیچ بهانه ای با توجه به امكان حضور در مجامع بین المللی و جهانی برای تخصیص اعتبار و افزایش حمایت از فوتبال و فوتسال زنان ندارندو زمینه برای شكوفایی هر چه بیشتر این دو رشته در كشور فراهم شود.

**افزایش انگیزه دختران نوجوان و جوان در تمرینات

نیلوفر اردلان كاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران معتقد است، تصمیم اخیر فیفا در مورد حجاب زنان مسلمان، كمك بزرگی به توسعه فوتبال و فوتسال ایران خواهد كرد و دختران جوان و نوجوان با كمترین دغدغه و با انگیزه بالا می توانند خود را برای حضور در رقابتهای بین المللی و جهانی مهیا كنند.

این مهاجم تیم ملی فوتسال زنان ادامه داد:بارها در مسابقات آسیایی رده های مختلف سنی حضوری قدرتمند را به نمایش گذاشتیم، اما به محض بازگشت از سفر خبر می رسید كه این پوشش مورد قبول فیفا یاكنفدراسیون نبوده و تمامی امیدها به ناامیدی تبدیل می شد.

وی از تمامی دختران نوجوان و جوان حاضر در تیم های باشگاهی و آموزشگاهی خواست تمرینات خود را جدی گرفته و با امید بیشتری برای حضور در تیم ملی و حضوردر رقابتهای بین المللی تلاش كنند و مطمئن باشند نتیجه تلاش های آنان جایگاه ایران را در آسیا و جهان ارتقا می بخشد.

این بازیكن جوان تهرانی همچنین خواستار حمایت بیشتر باشگاهها و فدراسیون از ورزش زنان شد و گفت: امیدوارم با یك برنامه ریزی خوب و حمایت مالی از تیم های زنان لیگ برتر در هر دو رشته بسیار قوی در كشور برگزار شود تا امكان شناسایی بازیكنان مستعد فراهم شده و پشتوانه محكمی داشته باشیم .

**حضورزنان محجبه در عرصه بین المللی بهترین تبلیغ برای زنان مسلمان است

'شهرزاد مظفر'سرمربی تیم ملی فوتسال زنان، لغو ممنوعیت حجاب توسط مجمع قانونگذاری فیفا را بهترین خبر برای جامعه فوتسال و فوتبال زنان عنوان كرد وگفت: این مساله كمك می كند تا دیگر درمجامع بین المللی شاهد اعمال سلیقه و نظر ناظران و برگزاركنندگان مسابقات نباشیم و بدون هیچ استرسی تنها به تمرین و افزایش آمادگی بیاندیشند.

وی ادامه داد:بااین تصمیم زمینه برای حضورپرتوان زنان درعرصه های بین المللی فراهم شده است و ما می توانیم با تلاش بیشتر جایگاه خود را بدست آورده و توان زنان را در رقابتهای بین المللی به جهانیان اثبات كنیم و نشان دهیم كه بی دلیل برای حضورمان در این مجامع اصرار نمی كردیم.

مربی تیم فرهنگ ایثارایرانیان گفت:فضای خوبی برای حضورزنان محجبه مسلمان فراهم شده وما می توانیم باپایبندی به اعتقاداتمان شگفتی ساز شویم.

** خانم گل ایران: حالا فقط به حریفان می اندیشیم

'مریم رحیمی'خانم گل و بهترین بازیكن لیگ برتر فوتبال زنان در فصل گذشته ، گفت: با این تصمیم فیفا دیگر مربیان و بازیكنان تمام هم و غم خود را روی تمرین و آمادگی بیشتر می گذارند و فقط به بازی و رویارویی با حریفان می اندیشند.

این بازیكن جوان تیم فوتبال سرخپوشان گرگان،بااشاره به افزایش انگیزه بازیكنان افزود:حالا دیگر می دانیم سقف فوتبال زنان مسابقات غرب آسیا و نهایتا آسیا نیست و ما امروز با قدرت و تلاش مضاف به میادین بزرگ بین المللی چون جام جهانی و المپیك می اندیشیم و قطعا می توانیم با یك برنامه ریزی دقیق و حمایت خوب فدراسیون در آینده بسیار نزدیك جایگاهمان را ارتقا بخشیم.

وی كه عنوان بهترین بازیكن چهارمین دوره مسابقات غرب آسیا را نیز در كارنامه خود دارد، با اشاره به حمایت خوب رسانه ها از فوتبال زنان ادامه داد: امیدوارم زمینه برای پخش تلویزیونی مسابقات نیز فراهم شود تا علاوه بر امكان حضور در میادین بین المللی ، انگیزه ای مضاعف برای سرمایه گذاران نیز فراهم شود.

رحیمی فراهم شدن امكان حضورتیم های فوتبال وفوتسال زنان درمیادین جهانی و بین المللی راانگیزه ای برای باشگاهها درحمایت از ورزش زنان دانست و گفت: امیدوارم با توجه به امكان تبلیغی كه در این عرصه برای این باشگاهها وجود دارد حمایت بهتری از این دو رشته داشته باشند و فدراسیون فوتبال نیز بیش از گذشته فضا و امكانات ورزشی را در اختیار فوتبالیست ها و فوتسالیست های زنان قرار دهد.

ورزشی **1828**1590





:: برچسب‌ها: هاوایی , دریاچه , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: